torsdag 22 september 2011

Dagens tips

Alla hundägare vet att det finns helt oändligt många produkter man kan köpa till sina djur. Alla utlovar de underverk och lösning på alla ens problem. Tyvärr fungerar de flesta inte...

Jag har provat något som faktiskt fungerar! Antiskällhalsbandet fungerar!

Mitt problem är att Leia skäller på andra hundar och hjärnspöken, men bara när jag inte är i närheten. När jag är med uppför hon sig bra. Jag har provat diverse för att få bort detta beteende, men utan resultat. Jag har ståt utom synhåll för att snabbt kunna tillrättavisa mm mm.

Nu har antiskällhalsbandet blivit en del av uppfostran. Detta sprutar en dusch när hunden skäller. Självklart får man inte tro att halsbandet gör hela jobbet. Detta skall bara förstärka ens egna tillrättavisningar/tillsägningar.

Efter att ha använt halsbandet på henne i typiska situationer där hon skäller hela förra veckan, har hon denna veckan slappnat av på ett helt annat sätt i samma situationer. Hon ligger lugnt och sover även om hon hör en annan hund skälla, vilket tidigare fick henne att skälla oavbrutet.
Helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar